​مکان شما در سایت:

خدمات نرم افزاری  >  نرم افزار یورو 4 دو سنسوره

نرم افزار یورو 4 (اروپایی) دوسنسوره

   شرکت پژو برای مناطق مختلف دنیا، نرم افزارهای مختلفی را طراحی کرده که با توجه به موقعیت مکانی و استانداردهای حاکم بر آن منطقه، نرم افزار مربوطه را بر روی ECUهای آن خودروها نصب می کند. بر اساس استانداردهای سختگیرانه آلایندگی در اروپا خودروهای تولیدی در اروپا می بایستی حداقل دارای استاندارد یورو 4 (Euro-IV) باشند. بعضاً این خودروها دارای سنسور دوم اکسیژن جهت پایش سلامتی منبع کاتالیست و کاهش تولید گازهای مضر گلخانه ای توسط خودرو می باشند. همچنین این نرم افزار از جنبه شتاب و کشش و گشتاور، وضعیت مطلوبتری نسبت به سایر نرم افزارها برای موتور خودرو ایجاد می نمایند.
نرم افزار نصب شده بر روی ECU خودروهای تولیدی در ایران از استاندارد آلایندگی یورو 3 (Euro-III) که پایینتر از استاندارد یورو 4 (Euro-IV) است تبعیت می کند. همچنین این نرم افزار نسبت به مشابه اروپایی خود، از ضعفهایی در زمینه عدم شتابگیری و کشش مناسب خودرو برخوردار است.
نحوه نصب
نصب نرم افزار بدون دستکاری و باز کردن ECU بوسیله تجهیزاتی خاص و فقط از طریق اتصال به پورت دیاگ خودرو (OBD-II) انجام خواهد شد. به همین دلیل گارانتی خودرو نیز محفوظ مانده و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.
نکته: پس از نصب نرم افزار یورو ۴ دوسنسوره، نصب سنسور دوم اکسیژن الزامی است

سلامت فنی خودرو
قبل از هر چیز از سلامت فنی خودروی خود مطمئن شوید. درصورت نقص فنی هر چند کوچک در خودرو(اعم از عدم کارکرد صحیح یا کثیفی انژکتورها، برق رسانی کویل، شمعها، تایم نبودن تسمه تایم و ...) این نرم افزارها نمی توانند به خوبی عمل کنند و تاثیر موردانتظار چشمگیر نبوده و یا اثرگذار نخواهد بود.در اینصورت خودرو دارای نقص مکانیکی بوده و این موضوع مانع از عملکرد صحیح و اثربخشی مفید نرم افزار می گردد.
​​​​​​​برخی از اشکالات فنی که می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد:

  • عدم کارکرد مطلوب دریچه گاز

  • عدم کارکرد صحیح یا کثیفی انژکتورها​​​​​

  • مشکل در برق رسانی کویل

  • مناسب نبودن و یا عمر بالای شمعها

  • تایم نبودن تسمه تایم

  • و ...

اگر احساس می کنید خودروی شما نسبت به سایر خودروهای مشابه از ضعفهای حرکتی برخوردار است، ابتدا با تست تعویض قطعات مختلف از صحت عملکرد بخشهای مکانیکی و برقی آن اطمینان حاصل کرده و پس از رفع مشکل و نرمال شدن خودرو، اقدام به نصب نرم افزارهای جدید نمایید.

موتورهای 1600 سی سی

موتورهای ۱۶۰۰cc با توجه به توان و قدرت بیشتری که دارند انتظار بیشتری نیز از آنها می رود. ولی متاسفانه در بسیاری از موارد ضعفهای حرکتی را از خود نشان می دهند. مانند کپ یا تاخیر در هنگام شروع به حرکت و عدم شتابگیری مورد انتظار.
این نرم‌افزار وضعیت شتابگیری این خودروها را بهبود بخشیده و تاخیر پدال گاز را بسیار کمتر می کند.
نکته: نرم‌افزار اروپایی دوسنسوره موتورهای ۱۶۰۰cc فقط بر روی خودروهای دارای دریچه گاز پلاستیکی قابل نصب می باشد.

مزایای استفاده از این نرم‌افزار بر روی موتورهای ۱۶۰۰cc بدین شرح می باشد:

  • بهبود شتاب و کشش خودرو

  • رفع و بهبود تاخیر پدال گاز و کپ اولیه حرکت

  • رفع مشکل چوب کردن ترمز در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک

  • ارتقا استاندارد آلایندگی خودرو از یورو ۳ به یورو ۴

موتورهای 1400 سی سی
​​​​​​​
با توجه به توان کم موتورهای 1400cc کمبود شتاب و کپ هنگام شروع به حرکت در آنها کاملاً احساس می شود. نرم افزار اروپایی دوسنسوره سبب بهبود حرکتی و افزایش شتاب و کشش خودرو شده و اصطلاحاً رفع کپ می نماید.
پس از نصب این نرم افزار به میزان 5 الی 10 درصد بهبود حرکتی را در خودروی خود بصورت محسوسی شاهد خواهید بود، در عین اینکه مصرف سوخت خودرو بهینه خواهد ماند.
همچنین قابلیت کروزکنترل که در این خودروها بصورت عادی قابل فعالسازی نیست، با این نرم افزار فعال و قابل استفاده می گردد. بنابراین پروسه نصب کروزکنترل بر روی این خودروها، شامل نصب این نرم افزار نیز می گردد.
برای موتورهای 1400cc شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن نیز وجود دارد که می توان از آن به عنوان جایگزین سنسور دوم استفاده کرد. عملکرد این قطعه عیناً مانند خود سنسور اکسیژن است و بدون نیاز به هزینه بالا و نصب سنسور، می توان از این قطعه استفاده کرد. در خودروهای تولیدی سال 90 به بعد، جای نصب سنسور دوم اکسیژن از روی این خودروها حذف شده است و این خودروها دیگر قادر به نصب سنسور دوم نمی باشند. بنابراین استفاده از شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن برای این خودروها حتماً توصیه می گردد.

بطور کلی مزایای استفاده از این نرم افزار بر روی موتورهای 1400cc بدین شرح می باشد:

  • افزایش شتاب و کشش خودرو به میزان 5 الی 10 درصد

  • بهینه سازی مصرف سوخت

  • بهبود کپ اولیه در هنگام حرکت

  • فراهم شدن امکان نصب کروزکنترل

  • ارتقا استاندارد آلایندگی خودرو از یورو 3 به یورو 4

نکته 1: درصورت نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن، نصب و تهیه آن به عهده مشتری می باشد.
نکته 2: درصورت نیاز به نصب سنسور دوم اکسیژن، می توانید از شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن استفاده کنید که بصورت اتصال سوکت به سوکت و عیناً به مانند خود سنسور دوم عمل کرده و در کاهش هزینه تمام شده بسیار موثر است.​​​​​​​

شرایط و تعرفه ها

رعایت اصول نصب و همینطور کیفیت اجناس به کار رفته در کروزکنترل/لیمیتر توسط ما بسیار بالا بوده و قابل مقایسه با سایر خدمات و محصولات مشابه در بازار نمی باشد.
ضمانت محصول: دسته هاي كروزكنترل از زمان نصب داراي يكسال ضمانت تعويض مي باشند. (لازم به ذكر است به دليل كيفيت بالاي اجناس به كار رفته، تابحال يك مورد نيز برگشتي وجود نداشته است)
برای اطلاع از تعرفه ها،مشخصات خودروی خود را را بر اساس مشخصات آن (نوع - تیپ - سال تولید) از طریق فرم ذیل برای ما ارسال نمایید.


پاسخ به پیام های شما 

پاسخ به جناب "امیر"

با سلام طرز کار شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن به همین صورت است که شما فرمودید. منتها اگر فلسفه وجودی سنسور دوم اکسیژن را بدانید متوجه خواهید شد که کاربرد اصلی این سنسور جهت تشخیص خرابی منبع کاتالیست است و درموارد بسیار نادری بنا به نرم‌افزار نصب شده بر روی خودرو در پروسه تناسب غلظت سوخت شرکت می کند. جهت آشنایی بیشتر مطالعه کامل صفحات "سنسور اکسیژن" و "شبیه ساز سنسور دوم اکسیژن" را توصیه می کنیم. از طرفی استفاده از این شبیه ساز به جهت حذف سنسور دوم مشکلات ناشی از خرابی فیزیکی این سنسور و نیاز به تعویض آن را نیز کاهش می دهد. نکته بسیار مهم دیگر این است که متاسفانه در سالهای اخیر از منبع کاتالیستهای کیفیت پایینی بر روی خودروها استفاده شده که به محض نصب نرم‌افزار دو سنسوره و سنسور دوم اکسیژن خطای خرابی منبع کاتالیست را دریافت خواهید نمود و یا در برخی مدلهای اخیر جای نصب سنسور دوم بر روی خروجی منیفولد به کلی حذف شده است که در این موارد استفاده از شبیه ساز کمک بسیاری خواهد نمود. با احترام

پاسخ به جناب " مصطفی ساداتی"

با سلام، با اینکه نرم افزار سوپرچیپ دارای استاندارد یورو4 است ولی نیازی به نصب سنسور دوم اکسیژن ندارد. از طرفی هم نمی توان در آن واحد دو نرم افزار بر روی خودرو نصب کرد، زیرا هر نرم افزار جایگزین نرم افزار قبلی می گردد. بنابراین برای خودروی شما که دارای دریچه گاز پلاستیکی است اگر صرفاً به دنبال افزایش شتاب هستید، نرم افزار سوپرچیپ بهترین گزینه برای شماست. دور گرفتن موتور با وجود فشار تا انتها بر روی پدال گاز در خودروهای با گیربکس اتوماتیک تا حدودی طبیعی است و ناشی از عملکرد ملاحظه کارانه نرم افزار گیربکس نسبت به موتور است. اگر احساس می کنید طبیعی نیست موارد و مشکلات مکانیکی خودرو را چک بفرمایید. ضمن اینکه بنزین سوپر یا یورو4 فراموش نشود. چراکه بنزین معمولی بر شدت این مساله می افزاید. با احترام

پاسخ به جناب " امیر"​​​​​​​

با سلام، مصرف سوخت خودرو بسیار با نحوه رانندگی مرتبط است. بهتر است بدانید که اگر رانندگی پرشتابی دارید مصرف لحظه ای این خودرو هنگام شتابگیری بین صدی 20 الی 30 است! گذشته از اینکه سلامت فنی خودرو و استفاده از قطعات مرتبط مرغوب نیز شرط اصلی است. تعویض نرم افزار به هر نوعی باعث کاهش مصرف سوخت نمی گردد و یا هیچ تنظیمی توسط دیاگ برای این امر قابل انجام نیست. بلکه باید این مشکل را همانطور که ذکر شد ریشه ای حل کرد. همانطور که در صفحه اطلاعات فنی مربوط به سنسور دوم اکسیژن توضیح داده شده، استفاده از سنسور دوم سبب کاهش مصرف یا افزایش شتاب نمی گردد و متاسفانه این یک باور غلط رایج است. بلکه این نرم افزار است که سبب تغییرات در عملکرد موتور خودرو می گردد. در مورد رفع کپ و افزایش شتاب این نرم افزارها می توانند اثرگذار باشند. با احترام

شما می توانید سئوالات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید . مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود  و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. 

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش