​مکان شما در سایت:

خدمات نرم افزاری  >  نرم افزار آپدیت ECU

گیربکس اتوماتیک
گیربکس اتوماتیک خودروهای 206 و 207i از نوع AL4 بوده و در این بازه قیمتی جزو بهترین گیربکسهای دنیا به شمار می روند. تکنولوژی به کار رفته در آنها برگرفته از گیربکسهای پورشه (Porsche Tiptronic System) بوده و در نوع خود بی نظیرند و از اینرو می بایستی عملکرد مطلوبي در تعویض دنده ها داشته باشند.
شرکت پژو در سال 2012 میلادی در پی دریافت بازخوردهای دریافت شده در خصوص مشکلات پیش آمده برای این گیربکسها از سوی مشتریان، اقدام به بررسی در این خصوص نموده و متوجه مشکلاتی نرم افزاری در نرم افزار فعلی این گیربکسها شد. از اینرو نسبت به ارایه نرم‌افزار جدیدتر برای این گیربکسها نمود که با آپدیت به نسخه جدیدتر عملكرد آن تا حدود زیادی بهبود پيدا خواهد كرد.
شرکت پژو انجام این آپدیت را بر روی این گیربکسها ضروری خوانده ولی در ایران هیچگاه فراخوانی برای آن انجام نشد. ضمن اینکه به دلیل سیاست کاهش هزینه های تولید، انجام اعمال این آپدیت در خطوط تولید نیز هیچگاه در دستور کار قرار نگرفت و کلیه خودروهای تولیدی بدون دراختیار داشتن آخرین نسخه این نرم افزار روانه بازار شده اند. اکثر قریب به اتفاق نمایندگیهای موجود از فلسفه و ضرورت این آپدیت و نحوه انجام آن بی اطلاع هستند.

توضیحات فنی:
گیربکس AL4 دارای سخت افزار ECU مستقل بوده که به همراه نرم‌افزار روی آن تمامی عملکرد گیربکس را کنترل می کند. عملکرد گیربکس از جمله تعویض دنده کنترل دور موتور و پاسخ به درخواستهای راننده با میزان فشار پدال گاز و در مقابل عکس العمل به موقع گیربکس در مقابل آن تماماْ بر عهده این نرم‌افزار است. یکی دیگر از قابلیتهای این نرم‌افزار یادگیری طرز رانندگی راننده و تطبیق عملکرد گیربکس با آن می‌باشد که اصطلاحاْ به آن خودتطبیقی (Auto Adaptive) می گویند.

با به روزرسانی و ارتقا نرم‌افزار به نسخه جدیدتر عملکرد گیربکس بطرز محسوسی بهبود یافته و گیربکس از ابتدا به مانند روز اول پس از تولید مجدداْ شروع به یادگیری و خودتطبیقی با راننده خواهد پرداخت.
آپدیت و به روزرسانی این نرم‌افزار مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • نرمترشدن محسوس تعویض دنده ها: دنده ها بطرز محسوسی نرم‌تر تعویض خواهند شد.

  • استهلاک کمتر گیربکس و افزایش طول عمر آن: با فشار کمتر به قطعات مکانیکی ناشی از نرم‌تر کارکردن گیربکس، طول عمر قطعات علی الخصوص شیربرقیها افزایش می یابد. قابل ذکر است هزینه‌های قطعات و تعمیر این گیربکسها بسیار بالاست!

  • هوشمندتر شدن عملکرد گیربکس در تعویض دنده ها در شرایط مختلف: نرم افزار جدید نسبت به سابق هوشمندتر عمل کرده و در موقعیتهای مختلف عکس العمل مناسبتری از خود نشان می دهد.


به روز رسانی نرم افزار گیربکس، از طریق آپدیت رسمی پژو برای این گیربکس بوده که توسط دستگاه دیاگ مخصوص پژو-سیتروئن فرانسه انجام می شود.
نکته مهم: دارندگان خودروهای پژو 206 و 206SD و 207i مجهز به گیربکس اتوماتیک توجه داشته باشند که به عنوان یک نکته کلیدی در نگهداری درست از این خودروها و گیربکس آنها؛ درصورت خرید خودروی صورت صفر کیلومتر و یا دست دوم، اولین قدم می بایستی چک کردن نرم افزار گیربکس و آپدیت آن باشد.

نحوه صحیح آپدیت نرم افزار

بسیار مهم است که انجام آپدیت چگونه و طی چه مراحلی انجام گردد. انجام اینکار شامل مراحلی است که ترتیبی خاصی داشته و باید یکی پس از دیگری انجام شود. مراحلی مانند: ذخیره و دوباره وارد کردن شمارنده روغن، مقداردهی اولیه گیربکس و ...
در بسیاری از موارد مشاهده می گردد که این مراحل یا انجام نشده و یا به درستی انجام نمی گردند که سبب عدم تاثیر بهینه نرم افزار جدید و یا از بین رفتن سابقه و تاریخچه گیربکس می گردد.

شرایط و تعرفه ها

رعایت اصول نصب و همینطور کیفیت اجناس به کار رفته در کروزکنترل/لیمیتر توسط ما بسیار بالا بوده و قابل مقایسه با سایر خدمات و محصولات مشابه در بازار نمی باشد.
ضمانت محصول: دسته هاي كروزكنترل از زمان نصب داراي يكسال ضمانت تعويض مي باشند. (لازم به ذكر است به دليل كيفيت بالاي اجناس به كار رفته، تابحال يك مورد نيز برگشتي وجود نداشته است)
برای اطلاع از تعرفه ها،مشخصات خودروی خود را را بر اساس مشخصات آن (نوع - تیپ - سال تولید) از طریق فرم ذیل برای ما ارسال نمایید.


پاسخ به پیام های شما 

پاسخ به جناب "بهرام"

با سلام دوست گرامی به این نکته توجه داشته باشید از گیربکسی که دیگر صفر کیلومتر نبوده و دارای استهلاک است نمی توان انتظار داشت که با آپدیت نرم‌افزاری تمام مشکلاتش حل شود. بیشتر احتمال مشکل را در این موارد باید به بخش مکانیکی گیربکس نسبت داد. آپدیت نرم‌افزار را فقط باید به عنوان یک کار مفید برای گیربکس درنظر گرفت. ۱- قابل اعمال بودن یا نبودن آپدیت بر روی گیربکس فقط با تست با دستگاه دیاگ PPS قابل تشخیص است و قبل از آن نمی توان اظهارنظر کرد. ۲- عرض شما با توجه به نحقیقی که خودتان انجام داده اید کاملاْ صحیح است. در مورد روغن گیربکس در صفحه "تعویض روغن گیربکس" توضیخات کامل ارایه شده است. لطفاْ آنجا را بطور کامل مطالعه فرمایید. با احترام

پاسخ به جناب " بابک"


با سلام، دوست عزیز، این یکی از نگرانیهای عمده خریداران گیربکسهای اتوماتیک است. روش تست خاصی وجود ندارد جز رانندگی با آنها و آشنا بودن با رفتارهای این گیربکس. بهترین روش این است که چند ساعت رانندگی در شرایط مختلف با آن داشته و رفتارهای آنرا رصد کنید. نحوه نگهداری و رفتار صاحب قبلی خودرو در سلامت گیربکس آن بسیار موثر است. با احترام

پاسخ به جناب " مقداد"​​​​​​​

با سلام با اینکه سوالتان به این صفحه مربوط نمی شود ولی به جهت سوالات بسیاری که در این خصوص از ما پرسیده می شود پاسخ داده می شود. اینکه شما یک خودروی با گیربکس دستی خریده و گیربکس اتوماتیک روی آن نصب کنید نسبت به اینکه از ابتدا یک خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک بخرید از لحاظ مالی به هیچ وجه به صرفه نیست! گذشته از اینکه اینکار بر روی تیپ ۵ های جدید تولیدی ایران خودرو به دلیل حذف سیستم برق مالتی پلکس پژو از روی آنها امکان پذیر نیست. نه تنها این مورد را نمی توان بر روی این سری از خودروها نصب نمود بلکه تقریباْ تمامی آپشنهای الکترونیکی فابریکی که در این سایت مشاهده می کنید بر روی آنها قابل نصب نیستند. با احترام

شما می توانید سئوالات و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید . مطالب خود را ابتدا با ذکر مشخصات خودروی خود  و تیپ آن، نوع گیربکس(دستی-اتوماتیک)، مدل(سال ساخت) و کیلومتر کارکرد و همچنین تاریخ نصب آن شروع نمایید. بدیهی است مشخصات فردی شما نزد ما محفوظ مانده و منتشر نحواهد شد. 

درمیان گذاشتن تجربیات خود با دیگران

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش